Mellanmålsbasics

Jag har blivit hooked på mellanmål. Några basics jag alltid ser till att ha hemma för att kunna slänga ihop goda och mättande mellanmål är: 
 
Keso/kvarg 
Helst ser jag till att ha båda hemma men det räcker egentligen med en av dem. Blandar ofta med bär och har som tillbehör eller med müsli på. 
 
Bananer
Perfekt mellanmål i sig redo att ätas. Brukar också använda när jag gör pannkakor tillsammans med ägg och havregryn. 
 
Ägg
Proteinrikt och mättande! Stekt ägg på ostmacka är ett återkommande "efter tränings"-mål. Sen är ju bananhavrepannkakorna med ägg i underbara!
 
Proteinpulver med chokladsmak
Använder mest när jag gör proteinkladdkaka i micron. Tror inte riktigt att man behöver dricka proteinpulver efter träning om man ser till att äta bra mat istället. 
 
Havregryn
Används både till pannkakor och havregrynsgröt. 
 
Mjölk
Gott att dricka och stärker skelettet. Som de själva säger - en riktig sportdryck!
 
Hemgjord müsli
Otroligt god! Recept finns här. Brukar ta med lite müsli och russin till träningen och äta om energin dippar. 
 
Fryst spenat
Supergott att ha i omelett!
 
Makrill i tomatsås
Redo att ätas direkt ur burken. 
 
Det är de riktiga basvarorna som jag tycker krävs för att skapa en grund. Sen kan man även behöva saker att äta till eller tillsätta för att skapa variation. När det gäller sånt brukar jag ha:
 
Kakao - vem gillar inte chokladsmak?
Kokos - samma sak där, otroligt gott att toppa med. 
Vaniljpulver - bra sötning till mugcakes och liknande. 
Honung - Också det bra sötning. 
Frysta bär - Äter varje dag (kokade!!!). Hallon är favoriten men ibland använder jag blåbär också. 
Bakpulver - Behövs i proteinkakan. 
Jordnötssmör - Bland det godaste som finns! Brukar blanda ihop med t ex kvarg och göra olika röror. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Recept på allt det goda på bilderna tack! ;)

Svar: Absolut! Fixar genast :)
trueathletes.blogg.se

2013-05-21 @ 00:49:15
URL: http://www.jenzanobaileyz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0