Om Johanna

För 3 år sedan pratade jag om min kompis om hur kul det skulle vara att gå på cheerleading. Vi visste knappt något mer om sporten än det vi sett på Bring It On filmerna, det verkade roligt så vi fick reda på Twisters och fick kolla på när ett lag tränade. Vi började då i junior träningsgrupp. Min kompis slutade tyvärr pga skada men jag fortsatte. Till en början var cheerleading mest en rolig fritidsaktivitet för mig men min passion växte snart allt mer!

Jag sökte till Junior B säsongen 11/12 och hade inga förhoppningar som helst eftersom att jag knappt kunde hjula bra. Jag hade ju inga som helst erfarenheter av gymnastik eller något liknande men jag gjorde ett försök... när jag fick veta att jag kom in belv jag såå lycklig. Jag kunde inte sluta le, jag läste mailet massor gånger där det stod att jag kommit in i laget.

 
Min första tävling var DM 2012, det var sjukt häftigt! Så mycket nya intryck som jag inte upplevt tidigare. Jag var verkligen jätte nöjd med min och lagets prestation. Det ledde till en tredje plats, min första medalj inom cheerleading!! I efterhand fick vi veta att vi fått poängavdrag och hoppat ner två medaljplatser, pga våra shorts som tydligen var för korta. Men ändå var jag sjukt glad, min första tävling och vi kom inom topp tre! Det var såklart jätte tråkigt att få reda på avdraget sen i efterhand, men vi var ändå stolta över att vi faktiskt var så bra. Därför bestämdes det att vi till nästa tävling skulle ha långa thingts för att inte riskera avdrag igen! Så vi taggade till RM!

 
På RM vann vi silver, alla var väldigt glada. Och jag kunde inte sluta gråta glädjetårar, för mig kändes det som ett guld. Allt kändes så bra! Denna tävling var verkligen sjukt kul!

 
Året efter skulle jag bli senior så jag gjorde video Tryout till Senior B, jag kom in i laget och blev återigen väldigt glad för det! Jag var taggad men det var ändå tråkigt att lämna vårt underbara lag! ❤

 
 
På DM 2013 gjorde vi några missar och placerade oss på en andra plats! Jag var nöjd men önskar ändå att det hade gått bättre! På RM kom vi trea och jag är såklart glad för det men jag är en riktig tävlingsmänniska som älskar att vinna och alltid göra mitt allra bästa, så såklart var det synd men de som är bäst tar guldet!

 
Sommaren 2013 var jag och flera från laget på Cheer Summer Camp vilket verkligen var sjukt kul! Man tränade konstant och cheerleading var det enda som kretsade i mitt huvud. Jag utvecklades en del och kom hem med massor roliga minnen och nya kompisar!

Nu är vi redan inne i säsong 13/14 och jag går kvar i Senior B och försöker varje dag bli bättre än vad jag var dagen innan! Jag älskar att träna och cheerleading har blivit en otroligt stor del av mitt liv. Från att det var en liten kul grej så har det blivit min passion. Jag älskar cheerleading och satsar väldigt hårt för att nå mina mål. Jag lär mig saker ganska långsamt men jag är alltid motiverad till att bli bättre. Jag försöker alltid ta de extra tillfällen som erbjuds att träna hos Twisters eftersom att jag tycker det är obeskrivligt kul med alla delar inom cheerleading. Jag är förövrigt väldigt stolt över att vara en del av Twisters.
 
Här ser ni en bild av hur min scorp sett ut under året! - "Success isn't given, it's earned"

Hoppas ni är nöjda med presentationen om mig och fått en bild av vem jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0