Airpositions - Needle/ spike

Hur kommer man egentligen vidare i utveckling från sin scorpion till needle? Det kanske inte ser ut att vara en sån lång bit kvar, men för mig var det den sista biten som tog längst tid innan benen blev mer raka. Så därför är viktigt att inte ge upp bara för att man inte ser resultat så snabbt. Här under ser ni en bild på hur man drar en needle, vid bild 8 ser vi faktiskt en scorp som sen rätas ut till en needle.
 
 
Med dom här bilderna vill jag illustrera att en needle kräver att man drar sitt ben mer mot sig samtidigt pressar uppåt. För en över needle (overextended needle) gäller det att trycka höften nedåt och fördela vikten jämnt för att kunna balansera. Medan i en scorp så drar man mer uppåt och här krävs även en hel del vighet i axlarna.
Bra stretcher tycker jag är brygga, inte bara den vanliga utan olika varianter som på bilderna här under! Att stretcha ryggen genom att göra brygga är dessutom väldigt bra just eftersom att ryggen stretchas mer jämnt och risken för en sne och ond rygg minskar.
 
Ett annat tips är att försöka stretcha extra när du väl har träning och är tillräckligt uppvärm, jag har fått resultat utan att stretcha oftare, istället genom att stretcha mer ordentligt och kanske stanna kvar en kvart extra och stretcha lite i omklädningsrummet t.ex. För övrigt så rekommenderar jag att man stretchar sin scorp/ needle genom att försöka dra den, vilket också stretchar och bygger balans och styrka!
 
 
Results are dreams coming through hard work

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0