Katarina Eriksson om helgens tävling

Jag har knappt hunnit smälta de senaste dagarnas anstormning av intryck. Känslor, färger, explosivitet, musik och röster, lukten av svett och adrenalin - allt det som är cheerleading på tävling. Det jag dock vet redan innan allt har sorterat på plats imig är att vi har just haft SVERIGES STÖRSTA cheerleadingtävling genom tiderna och vi har haft mycket bra cheerleading. Jag vet också att många står i startgroparna att, helt utan vila, jobba vidare. BRA jobbat cheersverige! Jag är stolt över att vara en av er! Visst är du det också?

Vi har alla en GEMENSAM dröm. Den handlar om den sport som vi har hjärtat i. Vi vill bli respekterade inom den idrott vi tror på. I min värld så måste det komma först. Utan den grundvärderingen så spelar inga prestationer och resultat någon som helst roll. Enda vägen att vår idrott får den respekt och det erkännande vi förtjänar är att vi visar respekt för oss själva. Vi måste RESPEKTERA domslut och varandras prestation. De är dina bröder och systrar. Visa GENEROSITET när andra bär på frustration och besvikelse över att deras års långa uppladdning inte räckte. De är dina systrar och bröder.

TILLSAMMANS är vi de som gör att vår idrott fortfarande är det som i alla fall jag blev förälskad i för 20 år sen och som nu är en grundmurad kärlek som förtjänar att bli livslång. En idrott grundad i sportsmanna anda. Döda inte min kärlek.

Signa upp här om du står vid min och andras sida vid våra grundvärderingar – respekt, gemenskap och sportsmannaanda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0