Lördagmiddag?

 
Det är här en fantastisk middag jag lagade för ett tag sedan, måste bara dela med mig! Kanske kan den stå på menyn redan i helgen? Det är superenkelt, gott och nyttigt! Jackpott!
 
Matvetesallad med chilikyckling och citronsås
Du behöver: 
Matvete
Kyckling
Fetaost
Soltorkade tomater
Ruccola
Avocado
Tomater
Creme fraiche
Citron/citronsaft
Chilikrydda
Salt 
Peppar
 
Du kokar bara upp matvetet, steker kycklingen i små strimlor kryddade med chili (och salt och peppar) och skär upp alla grönsaker, vilka såklart kan varieras. Man kan byta ut det mesta i det här receptet om man vill. Själv stoppade jag i det jag gillar mest. 
 
När matveten har svalnat lite blandar du ihop allt i en skål. Såsen blandade jag ihop av creme fraiche, citronsaft och skal och saltade och pepprade lite. Den får gärna vara lite syrlig. 
 
Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0