Laga något annorlunda!

I fredags gjorde jag ceviche till middag. Det är väl egentligen vanligast att servera som förrätt, men jag blev sugen på det så jag gjorde det till middag. Lime, rödlök, chili och koriander är väl själva basen kan man säga. Sen kan man variera lite som man vill! Jag använde avokado, mango, räkor och pilgrimsmusslor. Men har du t.ex en bit färsk fisk över, varför inte använda den?
 
Marinera fisk/skaldjur i limesaft medan du skär upp resten. Sen är det bara att blanda! Jag hade i chilin och löken först medan jag skar upp resten så det fick en chans att safta till sig ordentligt.
 
Glöm inte salta och peppra!
 

Kommentarer
Postat av: Veronica Liedberg

Åh det där är det bästa jag vet. Hur länge brukar du marinera? Jag har bara gjort det någon enstaka gång själv för jag är osäker på tillagningstiden. Hur mycket lime brukar du använda? Brukar du frysa fisk och skaldjur först?

Svar: Senast la jag bara skaldjuren i limesaft medan jag skar upp resten, så drygt 5 minuter kanske? Använde en halv lime, men då gjorde jag ju bara till en person. Jag frös inte in det jag använde. Tror inte det ska behövas även om man tar fisk eller några andra sorters skaldjur. Räkor t.ex. är ju redan kokta när man köper de frysta.
trueathletes.blogg.se

2013-03-23 @ 14:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0