Att vara sjuk/skadad under längre tid...

... är bland det värsta som finns när man tränar. Alla som någon gång suttit bredvid vet precis vad jag pratar om. Ni vet också att det man lär sig av att sitta bredvid är guld värt och svårt att lära sig om sig själv när man står på mattan. Man blir ofta frustrerad, arg och ledsen över att behöva sitta bredvid när dom andra tränar. Men dom tunga stunderna som pressar en tillbaka så hårt får också fram så mycket motivation. Drivet inom en blir större än någonsin och man skulle göra vad som helst för att få kliva upp på mattan tillsammans med laget. Den motivationen som kommer när man helt plötligt inte får göra något är otroligt stark. Om man lyckas hålla kvar i den känslan och hitta något som man KAN göra, då kommer det hända saker.
 
Nyckeln är alltså att hitta något att träna på istället för det man nu är skadad från att göra och samtidigt behålla motivationen och drivet som kommer tillsammans med frustrationen av att sitta bredvid. Att vara skadad kan också vara världens chans, det är sällan alla dörrar stängs!
 
Vi tänkte hjälpa till lite med ena delen av det hela här och komma med förslag på vad man kan träna på.
 
Skadad arm, hand osv? Skaffa killer jumps! 
 
Gjort illa foten/benen? Fysträna allt vad du kan!
 
 
Långtidssjuk? Utklassa Gabi Butler i stretching!
 
Ingen fysisk träning som funkar? Kämpa igenom det med blicken framåt och ta med dig erfarenheten vidare. Den mentala styrkan som byggs upp under tiden är ovärderlig. 
 
Möjligheterna är många! Det är viktigt att alltid fokusera på vad man faktiskt kan göra istället för att tänka på vad man inte kan. Vi ska komma ihåg stötta varandra i det här och använda vår otroliga förmåga att jobba tillsammans. 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Hej! Tycker eran blogg är grym och blir så ENORMT peppad!! Jag fick en smäll på ryggen förra träningen och har nu rätt så ont...:/ är grymt sugen på att strecha till en prefekt spike (som min kompis just gjorde) men det är inte på banan att göra det nu. :( när jag skriver detta står jag på ett ben (flyer) och jag undrar om ni har några tips på vad jag kan göra? (Styrka, strech lite vad som.) skulle va kul om ni hade några tips!^^

Svar: Åh vad roligt att höra! Ajdå, vi kan absolut komma med tips. Vi kör ett inlägg med lite sånt :) håll utkik!
trueathletes.blogg.se

2013-03-11 @ 18:51:30
URL: http://minizuzz.blogg.se
Postat av: True Athletes

äsch vi svarar här istället!
Har du kollat på CEA:s toppvideos? där finns mkt bra övningar särskilt gällande fys du kan göra!
http://www.youtube.com/user/JTMONEY1967?feature=watch

När det gäller stretching vet jag ju inte exakt vad du kan göra med din rygg just nu men för att få till en spike finns det mkt att göra förutom att stretcha just ryggen. För att dra spike behöver man vara vig i rygg, axlar och framsida lår/höftböjaren. Om du har svårt med böjningen i ryggen just nu skulle jag föreslå att du stretchar mkt spagat med bakbenet på höjd (kanske även frambenet beroende på vighet) och att du stretchar axlarna, mot vägg med hjälp av kompis till exempel. Det kan även vara bra att stretcha bröstmusklerna så du är mjuk där också, det går antingen att göra med armen i 90 grader mot vägg eller om du sätter båda händerna bakom huvudet och låter en kompis trycka bak dina armbågar, vet du vilka jag menar?

Det är allt jag kommer på just nu, fick du svar på din fråga och är det något mer du undrar? :)

2013-03-14 @ 07:22:44
URL: http://trueathletes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0