“We must become the change we want to see.”

Det finns så mycket jag vill att svensk cheerleading ska vara. Jag vill se ett cheersverige som tränar hårt och målmedvetet. Att Sverige är ett land vi tillsammans sätter på kartan som representanter för bra cheerleading och engagemang inom sporten. Jag vill att vi ska höja vår nivå, framförallt inom gymnastiken, och sträva efter perfektion i det vi gör. Jag vill se tävlingar där inga bygg faller. Ja, listan är lång.
 
Idag tänker jag slå ett extra slag för något som jag tycker går över mycket annat och jag så ofta måste påminna mig själv om; jag vill se ett cheersverige som tränar rätt och långsiktigt för att inte slita ut oss. 
 
Imorgon är det Tumbling Thursday och jag lyckades få en plats innan det blev fullt. Tyvärr så har de senaste dagarna motvilligt spenderats tillsammans med en dunderförkylning. Många gånger har jag i liknande situationer låtit min vilja köra över fast jag borde ha backat. 
 
Imorgon ska jag ta rätt beslut och träna rätt - alltså inte alls om jag är lite sjuk. Träning är som bara nyttigt när man bygger upp och inte bryter ner sig själv. Hur mycket jag än vill volta på torsdag kommer jag förlora på det. Det är dags att börja tänka långsiktigt och sluta stå och stampa på stället. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0