New Gear

Häromdagen köpte jag nya löparskor och en liten jacka i funktionsmaterial att ha när man springer. Med de nya grejerna var det extra kul att ge sig ut och springa, och vilken skillnad det var för mina stackars fötter som varit vana vid ett par gamla söndersprungna skor som inte var lämpade för att springa på asfalt.
 
Mina nya skor kommer från Adidas serie "Boost". Sulorna består till stor del av ett material som är väldigt "springy" och hjälper till både med att dämpa och att ge en extra skjuts när man trycker ifrån. Bara när jag gick omkring i skorna kändes det först lite gungigt. De fanns i två varianter och jag valde den med extra stöd i hälen då mina vrister är lite sladdriga för att jag stukat, framförallt den ena, ordentligt flera gånger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0