Karins magschema

Jag har gjort en egen variant på ett träningsschema för magen som är en blandning av den rätt välkända "Cheer Abletics"-styrkan och en annan magstyrka jag hittade på Fierceboard.
 
Man börjar göra två av varje, sedan fyra, sex, åtta osv. Vid tolv går man ner till två igen.
 
1. Vanlig sit up (crunches)
2. Sit up hela vägen upp
3. Cherry pickers
4. Hollow body i så många sekunder som repetitioner
5. Gå från hollow body in till en "hopkrupen" position (tuck) och ut igen 
 
Jag körde stenhårt på det här under försäsongen, i somras. I början orkade jag inte göra till tolv och ner igen, men jag orkade mer varje gång. Jag gjorde denna i stort sett varje dag under tre-fyra veckor och (i kombination med rätt strikt kost) hade ett tag fyra synliga magrutor. Om man verkligen går in för det ger det snabba resultat! Sen är ju abs inte allt och man får inte sätta upp allt för strikta scheman utan marginaler. Börja lagom och trappa upp!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad är cherry pickers?

Svar: http://www.youtube.com/watch?v=FnogBwadrPA
trueathletes.blogg.se

2013-04-18 @ 16:38:38
Postat av: Anonym

Ja, Hur funkar övning 3 och 4?

Svar: 3. Cherry pickers http://www.youtube.com/watch?v=FnogBwadrPA
4. Hollow body http://gymnasticswod.com/content/hollow-body fast med armarna längs sidorna och håll i krumpositionen
trueathletes.blogg.se

2013-04-18 @ 22:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0