Frisk luft gör dig pigg!

Hej igen, hoppas att ni har haft en fin påskhelg!
 
Det känns underbart att vakna varje morgon och se att solen skiner. Det är inte alltid man har sådan tur. Därför vill jag passa på att skriva lite om utomhusträning. 
 
Det finns otroligt mycket man kan göra utomhus året om och nu när isen börjar smälta bort öppnas ännu fler dörrar, bland annat Årsta utegym. 
 
Under en powerwalk i vintras provade vi gymmet som är uppdelat i flera stationer. Det fanns många bra övningar för hela kroppen och man kan utan problem få ihop ett rejält träningspass med till exempel löpning mellan stationerna. Sträckan är ungefär 7,5 km. 
 
Om jag inte minns fel finns det två stationer på Årstasidan och en vid Eriksdalsbadet. Här har vi fotat några övningar på en av Årstas stationer. Varje övning hade två olika tyngder så man kan anpassa någorlunda efter sig själv. 
 
 
Det var lite för halt och blött när vi var där så allt gick inte att göra tyvärr. Vi blev lite blöta sist men nu är det snart perfekt väder för det här! Fysträning ute är tusen gånger skönare än att göra det inne. Frisk luft is the shit!
 
Det finns många fler utegym i Stockholmsområdet och i andra städer. Kolla upp något nära dig! Jag använder appen "Upptäck Stockholm" som är otroligt bra om man vill hitta skidbackar, motionsslingor, skogspromenader, utegym och mycket mycket mer. Kan tänka mig att det finns liknade appar/hemsidor för andra städer också. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0